
Y Kuşağının Yarısından Fazlası Sürekli Kaygılı!
Deloitte 2020 Y Kuşağı Araştırması’na göre Türkiye’de Y Kuşağı’nın en yaygın “keyfi” harcaması kısa dönem eğlence harcamaları olurken keyfi harcamaların %41’lik bir kısmını da geleceğe yönelik tasarruf ve yatırımlar oluşuyor.
Deloitte 2020 Y Kuşağı Araştırması’na katılan kişiler arasında günlük stresin en önemli nedeni katılımcıların ailelerinin refahı olurken, bu nedeni %41’lik oranlarla günlük ve uzun vadeli maddi durumlar takip ediyor.
Türkiye’deki Y Kuşağı katılımcılarının %66’sı ebeveynlerinin kuşağından daha mutsuz, %17’si ise daha mutlu olacaklarını düşünüyor.
Dünya’daki Y Kuşağı katılımcılarının %44’ü her zaman veya çoğu zaman kaygılı hissettiklerini belirtirken, bu oran Türkiye’de %55.
- Fascinated
- Happy
- Sad
- Angry
- Bored
- Afraid

