photo of child sitting by the table while looking at the imac
EĞİTİM,  GENEL,  TOPLUM

Çevrimiçi Dersler Ne Kadar Etkili?

Yıldız Teknik Üniversitesi’nden Prof. Dr. Feza ORHAN’ın yürüttüğü TÜBİTAK projesine göre; ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin katıldığı bir çalışmada öğrencilerin toplamda %10.1’lik bir kesimi ekran başındaki derslerini verimli geçiremediğini belirtiyor. Derslerini öğrenebildiklerini belirten öğrencilerin oranı ise %36.4.

Sınıf düzeylerine bakıldığında, ilkokul öğrencilerinin %52.3’ü derslerinden verim aldığını belirtirken, bu oran lise öğrencilerinde yalnızca %21.3 seviyesinde. Ortaokul öğrencilerinin ise yaklaşık yarısı derslerini kısmen öğrendiklerini belirtiyor. Derslerini hiç öğrenemediklerini söyleyen öğrencilerin oranı ise, sınıf düzeyi ile doğru orantılı yükseliyor.

Okul türüne bakıldığında ise resmi (devlet) okullarda öğrencilerin %31.6’sı ekran başındaki dersleri öğrendiğini belirtirken, bu oran özel okul öğrencileri için %43.7. Derslerini hiç öğrenemediğini belirten öğrenciler ise resmi okullarda %11.9’luk bir kesime sahipken, özel okullarda bu oran %7.4’e düşüyor.

Hazırlayan: Levent Sarı
Kaynak: COVID-19 Sürecinde Uzaktan Öğretme Süreci İle İlgili İlk ve
Ortaöğretim Öğrencilerinin Algıları ve Duygularına Yönelik
Bir Analiz

Bu İçeriğe Emojiyle Tepki Ver!
  • Fascinated
  • Happy
  • Sad
  • Angry
  • Bored
  • Afraid

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir