EKONOMİ,  TOPLUM

COVID-19 ‘un Çevrimiçi Tüketim Alışkanlıkları Üzerindeki Etkileri

Statista’nın yaptığı küresel internet trafiği yüzdeleri araştırmasına göre;
COVID-19 çevrimiçi tüketim alışkanlıklarını oldukça etkiledi. Web trafiğindeki en fazla artış süpermarket kategorisinde gerçekleşti.

Süpermarketten sonra en fazla trafiğe sahip ikinci kategori ise spor ekipmanları. Spor salonlarının kapanmasıyla birlikte insanların evde spor yapabileceği eşyaları satın almaya yöneldiği çıkarımını yapabiliriz.
2020 kasım ayının web trafiğine bakıldığında COVID-19’un etkileri yüzünden en az trafiğe sahip kategorinin turizm olduğunu rahatlıkla görebiliriz.

Öte yandan, 2020 kasım ayında, bazı sektörlerin yüzdelerinde 2020 mart ayına kıyasla değişimler gözlemlenmiştir. Örneğin bu sekiz ay içerisinde süpermarket trafiği %161, medya trafiği %80 artış göstermiştir.
Yine en fazla düşüş yüzdesi turizm sektöründe %-57 gibi ciddi bir oranla olmuştur.

Hazırlayan: İpek Aydın

Bu İçeriğe Emojiyle Tepki Ver!
  • Fascinated
  • Happy
  • Sad
  • Angry
  • Bored
  • Afraid

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir