food on brown board
GENEL,  TOPLUM

Peynirin En Çok Beyazını Tüketiyoruz!

Araştırma şirketi Areda Piar, başta kahvaltı sofralarımızın vazgeçilmez lezzetlerinden biri olan, hamur işleri, tatlılar, yemekler ve daha pek çok lezzetin ana malzemeleri arasında yer alan ve kültürümüzde önemli bir yere sahip olan peynir üzerine bir araştırma yaptı. Araştırmada yer alan “En çok hangi peynir türlerini tüketiyorsunuz” sorusuna katılımcıların neredeyse %60’ı beyaz peynir tükettiğini belirtirken, %45.5’i kaşar peyniri ve %42.1’i ezine peyniri tükettiğini belirtmiştir. TÜİK’in yayınladığı Tüketici Fiyat Endeksi’nde madde sepetine bakıldığında peynir fiyatlandırılmasında beyaz peynir, kaşar peynir, tulum peyniri ve krem peynir olmak üzere 4 farklı çeşit görülüyor. 2019 Ağustos ayında beyaz peynirin kilogram fiyatı ortalama 27 TL idi. 2021 Ağustos ayının verilerine göre ise beyaz peynirin kilogram fiyatı ortalama 32 TL oldu. Öte yandan tulum peynirin 2019 Ağustos ayında kilogram fiyatı ortalama 43 TL idi. Ağustos 2021’de ise bu fiyat ortalama 63 TL oldu. Tulum peynirindeki bu fiyat artışı tüketicilerin daha ucuz peynir çeşidi olan beyaz peyniri tercih etmesinin bir nedeni olarak gösterilebilir.

“Peynir tercihlerinizde marka tercihinizi etkileyen faktörler nelerdir” sorusuna ise katılımcıların %66.7’si tat ve lezzet faktörünün peynir ürünleri alırken marka tercihini etkilediğini belirtmiştir. Bunun yanı sıra katılımcıların yalnızca %1.8’i bir başkasının verdiği tavsiyelerin ve %0.2’si reklam, tanıtım ve promosyonların tercihlerini etkilediğini belirtmiştir. Bu oran peynir ürünleri satın alırken reklamların tercihleri etkilemediğini gözler önüne sermektedir.

Araştırmada ayrıca güven, beğeni ve sadakati temsil eden GBS skoru hesaplanmıştır. Marka tercihlerinin güven, beğeni ve sadakat kriterlerinin ağırlıklarının tüketici yönlü incelenmesi GBS skorunun genel bir tanımıdır. Bu skor oluşturulurken markaların beklentiyi karşılayabilmesi, tasarım ve kullanım kolaylığı, müşteri memnuniyeti, ürün çeşitliliği ve kalitesi gibi kriterler dikkate alınmıştır. Torku peynir ürünleri kategorisinde güven, beğeni ve sadakat kriterlerinde önde gelen marka olmuştur. Bu kategoride %9.9 ile Sütaş ve %9.7 ile İçim, Torku’yu takip eden diğer markalar olmuştur. Türkiye’de yaygın market zinciri markaları olan Dost ve Mis’in de sıralamada yer alması, tüketiciler için ulaşabilirliğin de önemli olduğunu göstermektedir.

Kaynak: Areda Piar & TÜİK Tüketici Fiyat Endeksi, Ağustos 2021

Hazırlayan: Elif Beyza Akyıldız

Bu İçeriğe Emojiyle Tepki Ver!
  • Fascinated
  • Happy
  • Sad
  • Angry
  • Bored
  • Afraid

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir